Saturday, July 10, 2010

saya MALU~

Aku Malu.
Tidakkah Kamu?
Rasa MALU..Yang seharusnya ada pada setiap wanita..
Rasa MALU..Yang seharusnya menjadi benteng maruah kita..
Rasa MALU..Juga yang seharusnya menyedarkan kita akan siapa diri kita..
Jadinya..Setiap langkahmu selama ini..
Tanpa rasa takut padaNya..
Tanpa rasa berdosa padaNya..
Apa masih tidak cukupkah rasa malu dalam dirimu?


"Sesungguhnya wanita itu aurat. Dan seorang wanita benar-benar keluar dari rumahnya tanpa ada halangan atasnya, lalu syaitan mengangkat pandangan kepadanya seraya berkata, 'Sesungguhnya engkau tidak melewati seseorang melainkan engkau menjadikannya tertarik kepadamu....'" - (HR Thabrani)

Tahukah kamu Rasulullah s.a.w pernah bersabda.."Wanita itu aurat yang tertutup.."

Bismillahirrahmanirrahim..
Ya Allah.. Peliharalah aku..Janganlah Kau menghukumku pabila aku tidak melakukanapa yang ku katakan..Ya Allah.. Peliharalah aku..Sungguh Kau Maha Mengetahui akan apa yang ku usahakan..Sesungguhnya Engkau mengetahui bahwa telah ku usahakan apa yang ku katakan..Kerna Kau juga menyaksikanBetapa aku bersungguh mengusahakan apa yang aku katakan..Maka dengan itu..Ampunilah aku atas segala kekhilafan..Amin ya Rabbal 'alamin.. Wasalam..


~Cebisan artikel dari ILUVISLAM.COM

4 comments:

budak kecik said...

malumu itu amat berharga... (n_n)v

ATIE said...

ya,,,terlalu brharga=)

Mohd Faizal B. Eshak said...

abg lagi pemalu tau dik =P

ATIE said...

eh yeke lg pmalu?adk ingtkn adk je yg malu,,,