Monday, June 15, 2009

Berita Baik & Sedih

Assalammualaikum....hari ini aku terpanggil tuk tulis entry ni coz terlalu gembira..Hari ni saja, 2 berita baek tuk JASA dan 1 berita sedih jua tuk JASA. Berita baek tentunya dtg dari Encik Farid berkenaan dgn susulan program Tohoi 4. Alhamdulillah kerja penat lelah kami dihargai. Mesti pembaca sekalian tertanya; siape Encik Farid ni? Ape brite baek yg beliau bawa utk kami? Aku rase xperlu nak cakap lg, just wait je nnt. Bile hasil nya betul2 terbukti, akan aku khabarkan tuk kalian sume. Tak lame je lg. Bulan 8 ni. InsyaAllah. Yg ke2, berkenaan dgn sponsorship. Kami trime surat dari pihak yg brkenaan dan InsyaAllah dalam minggu depan atau mggu ni pling cepat kami akan trime cash itu. Alhamdulillah. Yg xsangke nye kami mntak dh lame gak tp bru dpt skang.

Brite yg agak sedih ditrime dari Abang Anas, Advisor kesayangan kami.Beliau telah ditukarkan ke MATRIK UIA PJ. Wa....sedih nak nangis lar coz hilangnye seorang penasihat yg banyak berJASA tuk kami. Beliau xpernah berkire. Kalu jmpUt dtg program, lmbat mcm mane pun atau jauh mane pun msti beliau dtg juga demi JASA.Semoga beliau akn trus berJASA tuk JASA. Yg pasti beliau ttp Alumni JASA.


Yg paling aku rase gembira, tentunya apabila mendgar crite dari Madam Martinelli td berkenaan dgn budget yg tlah d luluskan oleh Kementerian. Cume tggu cash nye masuk saja kate Madam. Yg menarik lg, Madam mnceritekan saat2 beliau present Almanac2 untuk Program Orang Asli iaitu dtgnye dari COMRADE, JASA, TITIAN ASLI semasa pembentangan budget itu. Hanya UIA shj yg membuat pgram Orang Asli scara berterusan. Pihak USIM jg turut terlibat ttp hanye 1, 2 pgram shj. Madam juga trut menangkis dakwaan dr pihak atasan yg mengatakan apabila terlalu bnyak pgram, kita akan hilang fokus. Madam jawab; Tidak! Pgram Orang Asli mmg memerlukan kesungguhan dan istiqamah dalm melakukannya.


Bagiku sendiri, terlibat dlm kerja2 ini mmbuatkan aku bgtu gembira krana tak bnyak benda yg aku bole sumbangkan tuk masyarakat ni dari segi material tp tenaga kerja shj yg boleh aku hulurkan wat mase ini. Sementelah pula, ibu bapa ku tidak pernah menghalang aku ke program cume pesan mereka, jgn diabaikan pelajaran. Ya, betul! Walaupun kuiz yg hanya membawa cume 5% atau 10 % shj, ianya ttp berharga tuk aku.Nak lg, subjek mkin naik sem, makin susah. Nnt dah kerja, InsyaAllah aku still contribute dr sgi material or tenaga. Dokan lah ye. Tp kalu aku kerja Akauntan atau sewaktu dgn nye, agak tipis juga pluang tuk aku nk luangkan mase tuk kerja2 ni nnt. So, aku kene la plan btul2 tuk truskan kerja2 ini.

5 comments:

Mohd Faizal B. Eshak said...

betul2..abg setuju!!!hidup jasa..syg jasakan dik!!!

ATIE said...

haah.mstilah syang!

Unknown said...

chaiyok!! chaiyok!!

azhar mohamed said...

ok,caiyok kuasa dua pulak.. teruskan berjasa selagi boleh berjasa..

ingat eh ketika kita sama2 induction dulu yek.huhuu..

dah besar tikah sekarang..

jadilah mainboard termantap tuk tenior ni..

zasss....

wassalam..

ATIE said...

ingat la KELOK weh....org yg pling suke bc doa makan.hehe.mestilah.kite dah 21thun tau...
tq jaa.jgn lupekan kngan d JASA K...