Tuesday, June 2, 2009



LAICI KANG SEMANGKUK 2 KUPANG!




Assalammualaikum aku mulakan coretan tangan (padahal gune laptop) ini....even masih kepenatan tetapi aku tetap mahu menulis tentang experience yg bru aku alami ini...chewah...
Pd 29-31 Mei atau kelmarin, aku tlah menyertai 1 pgram Kem Ibadah anjuran JAWI, Masjid Al Ikhlasiah Kg Kerinchi & juga Smart Intellect Consultant. Aku dtg sbg akak Faci lar bkan nye peserta. Tp setiap pgram itu sebenarnye tmpat untuk motivate kite tuk mnjadi lbih baik dr sebelum ini ..muhasabah tuk org lain tp biar la kite juge trut memuhasabahkan diri kite sendiri.
SEbhagian Catatan dari pengalaman ini yg inginku kongsikan :
>29 Mei 2009
Aku, Kak Zimah, Kak Dela, Kak Aidah, Epi n Syed btolak ke masjid dlm jam 8.40pm. Dalam jam 9.30 juge kami sampai d lokasi pgram. Kami smpai saing dgn Fahmi, student Maktab Besut, kawan Kak Dela yg juga merangkap kawan baru kami.Die ni tue dari aku setahun jer. Kawan ngn die wat teringat pd sepupuku Syukri coz “kering”, lawaknye ,muke pun nk hmpir same...Even bru knal, kami sume bole msuk dgn die. Nak lg Epi coz Fahmi & Epi dtgaskn sbg Media pgram ni. Pgram ni d namekan Kem Ibadah Pintar Soleh 09.
~ abg kuchai dtg lmbat bwak bekas tapau dri Pizza Hut. Ingatkn de Pizza (harapan Kak Zimah coz die tgh lapar) tp rupenyer ade popia jer...huhu
~ keselamatan kami sgt bahaya d masjid tu pd malam tu,tp Alhamdulillah xde ape yg berlaku.
~ aku dtugaskan untuk keje2 SECRETARY lg....aduhai....wat sijil,list name participants sume under aku...mmg d takdirkan aku ni jd Secretary kot...hehe.

>30 Mei 2009
~bgun jam 6.30 coz ehem2...smbung ckit lg tdo smpai jam 7. Bgun mndi, trus ready tuk register.
~ibu bapa kt cni sgt punctual. Telebih punctual pun yer. Register kul 8 tp 7.30 dah dtg...pastu trjdi la insiden yg x d ingini pd Kak Dela....sian nyer.....
~dlm 67 org participant dpt d tarik ke pgram ini. Alhamdulilah masih ade ibu bapa yg prihatin tntang anak mereka. Dari melepak x tentu hala,baik lar join pgram....
~ dtg la 1 geng yg mmg “special “ case. Ustaz Fendi yg suruh dierang dtg pgram ni...Along, Iwan, antare mreka yg special ini....mmg mreka degil tp at least dierang dtg jga. Bagus.
~Alang2 dah pegang list group, aku amek lar grup yg paling mude adik2 perempuan, 8-12 thun. ISLAMIC GIRLZ name grup mereka. Yg si Fahmi lak request grup bdak laki pling tua iaitu umur 14-18thun.
~sesi LDK pun bermule dgn sesi suai knal,pastu cipta trademark lar....grup aku ISLAMIC GIRLZ. Hehe.dierang yg nak sgt name tu.tp Alhamdulilah bdak2 aku xde problem sgt. Still ingat kat Jannah yg otai, Putri yg suke bcrite, Saa’diah yg bnyak ckap, Farhana yg baek, Akma yg lmbut, Izzatul anak ustaz yg comey, Solehah n Ayu yg suke ngusik org. OK lar....
~ Grup Fahmi mmg famos lar...sape x knal kumpulan KACAQ. Hehe.name ni abg fasi dierang yg bg. Along, Iwan, Amir, Asrul, Haris n x lupe Afiq...
~riadah pg mmg happy sgt tgok dierang maen, rase nk join je dierang. Maen “sep2, tom2” dgn Cici...ptg tu aku jd camerawoman.
~ malam tu aktiviti xbnyak coz dah plan nk wat muhasabah diri tuk bdak2 ni. Aku dtugaskan untuk wat Modul b4 Syed marah...blakon lar kirenye..sbnarnye aku nk tgelak dgr Syed mrah. Xlar garang sgt....Muiz, dari UM yg wat. Dgn die2 pun nangis...aku pun nk ngis gak tp aku tahan..
~Malam tu aku n Kak Dela wat sijil bdak2 ni. Comfim xg Qiamulail aku. fAhmi n Epi pun same xg Qiamulail. Wat Movie Maker. DAH alang2 tu, aku ngn Kak Dela mandi je lar...esoknye Kak DEla kene g Qiamulail gak..sian nye. Tido 1 jam je dh kene bgun.

Ø 31Mei 2009
~ pagi tu dkjutkan dgn kes selipar n kasut ilang, pastu wallet ngn hset hilang.pelik aku. Sape lar punye keje. Kami cube cari tp xdpat gak....dah nasib.nk wat camner.tp peliknye brg fasi x ilang lak...
~riadah pg ,Syed tolong Fahmi. Best gak. Still jd camerawoman.
~eXPLorace, aku ngan kak Zimah jg checkpoint dlm masjid je. Nukilan Islam. Wat katrun atau karya yg berbentuk Akhlak Islam. Cantik dierang wat.
~Checkpoint Fahmi ngan Epi, bdak
2 ni kene interview orang ramai pasal gejala social remaja. Menarik!
~ aku siapkan fail2 smentara tggu closing ceremony. Ptg tu jd special task jap...
~sedih nk bpisah dgn adik2 yg baek...
~geng Kacaq n bdak pmpuan yg baek2 mcm Naemah, Aisyah jd ahli kelab Remaja kt ctu. Smoga ini mnjadi titik tolak mreka tuk berubah ckit2
~post mortem yg last tu dh xfkir ape, nk blik cpat2 dah.
~semoga dpt jumpe lg kawan2 n adik2 d sini.




“PENGALAMAN ITU LEBIH BERMAKNA JIKA KITA MENJADIKANNYA SEBAGAI KENANGAN”

5 comments:

anis said...

profesion baru ker?

miow2 said...

bole la dtg skolah mak kau bulan dpn ye?lpas bdak cuti ni lar kirenye

ATIE said...

tuk miow2.mak aku ke mak kau?confius.mak aku xde skolah

Ahmad Fahmi said...

salam,,, xsangka nama eden pon ada. huhuhu,,, fahamilah dan mengertilah erti KACAQ

ATIE said...

itu kbetulan je tu...insyaAllah.sdang memahami dan amat kagum dgn maknanye itu