Friday, August 21, 2009

PUASA-FASTING-PUASA-FASTING

assalamualaikum...ni first entry d bulan puasa ini...start mlm td aku serta rakan2 yg lain & sluruh umat Islam d Malaysia or Dunia telah mula menjalani ibadah solat sunat Terawih...Alhamdulilah aku merasakan nikmatnya Terawih walaupun jauh dari family..minggu depan aku balik InsyaAllah...pagi td aku bangun sahur, just minum air n mkn yg ringan2 je..aku mmg bukan jnis yg bgun sahur tp td saje nk ambil sunat...1st day kan...

sayu juga hati tatkala mngenangkan family saudara mara yg telah pergi. yg paling terkesan tentu skali pemergian Arwah DATUK ku, Tok ISA...kali ni dah msuk 4thun kami beraya tanpa arwah..sunyi mmg sunyi.lgpun hanya arwah la Datuk ku yg mmg ada..Arwah datuk Darus mmg xpenah jumpa xpe la juga, xterasa sgt...

yg terbaru pastinya pemergian arwah Aki Alang ku yg tggal d Thailand bru dlm 2 bulan ni..sedih mmg sedih coz time tu aku tgh bz ngn exam shot sem..tiap tahun arwah akn dtg mlwat kami d Malysia. selalunya bile arwah balik, rumah kami mmg penuh dgn sedara mare yg dtg ziarah n mndgar crite dari beliau...

teringatkan arwah Aki Alang ni, iaitu Abu Samah Kassim ni, mmg trus mengigatkan aku kpd aRWAH dATO BahaMan, pejuang Melayu yg tersohor..aku bangga apabila Dato Bahaman menjadi antara 100 wAjah Wira Malaysia baru2 ni..

relationship antara Dato Bahaman dgn aku biarlah aku x disclose kat cn tuk mengelakkan kontroversi. Nak tau jumpe n tanye personal la....tp yg pasti aku ni berketurunan Bugis ckit2...rumah aku kat Temerloh tu mnjadi antara tempat yg bersejarah d Pahang. Pernah masuk Majalah 3, rasenye dlm bulan 9 ni kot akan publish. Pak Teh lbih tau coz die ade kat rumah time tu...

lpas ni aku kan bergerak ke Bukit Bandaraya , JASA brpgram kat sane mggu ni..so, 1st day puase mmg berjaln seperti biase stkat ini...selamat Menjalani Ibadah Puasa wat semue...wasalam.

0 comments: