Sunday, August 30, 2009

RASIONALNYA? LU PIKIR LA SENDIRI

Assalamualaikum dan salam mesra utk pengunjung blog yg x seberapa ni. Aku mulakan hari ini dgn entry blog ni..hmm....nyamannya udara yg segar pg ni. Aku bersyukur krana msih dberi nyawa dn kesempatan utk bernafas d bumi Allah ini dn menunaikan ibadah puasa d Ramadhan ini. Hari ini 10 Ramadhan bersamaan dgn Hari Kemerdekaan Malaysia yg ke 52. Semoga Malaysia trus aman & makmur mcm Pahang Darul MAKMUR tu..

Dah lame x update, last sblum pg Bukit Bndrya. Dlm smggu ni ade bberapa prkara yg trjadi dlm hidup ini.. so biar la aku update trus kat cn ye:

Bukit Bandaraya.

Selesai sudah program d Bukit Bandaraya. Aku pg pgram kali ni dgn agak berlengang jgak la. Yela aku jd committee biase je sudah...nk bg pluang kat bdak2 baru plak kan. Lgpun aku sbgai PIC pgram ni sbnarnye sbelum d ambil alih oleh A. Zul dan terpksa d ambil alih smula oleh aku coz A. Zul xdpt pg krn urusan di Perak...Bg aku overall pgram ok terutama kanak2 yg sgt2 hyperactive tu...rate2 sume stil ingat aku lg...ni kali ke3 aku berkunjung ke sana. Kire hatrik mcm gol hatrik tu la kan...committee sumenye rate2 dtg dari bdak2 yg baru saje grade dr Management Course bln 7 aritu n Rizwan bertindak sbg PM nye. Bg aku, die ok cume mgkin die msih baru so bnyak lg yg die prlu perbaiki. Xpe la, dierang msih bru, lame lg kt JASA insyaAllah....Perlu lah aku highlight kat cn yg Abg Ali pun join kiterang...hehe. Dan spt biase beliau btindak sbg DJ Ali la..tergelak2 makcik2 kat sane.hehe. Abg Ali, Abg Ali..kehadirannye sgt mnghiburkan hati kami sume...

Kebanyakkan modul2 sume nye baru cume kali ni penekanan dari segi Doa, Wuduk n Solat...dan yg pling mggembirakan aku sbg PIC, sume Modul tu aku yg susun...antara modul yg menarik, pertandingan Azan di kalangan bdak2 laki yg mane tlah dimenangi oleh Yunus..Yunus bdak grup aku tau. Fasi nye ialah A.Peja sbg ketua, aku n Kak Farisa...

Pastu skali lg aku jd Judge utk Pertandingan Busana Muslimah yg mane bdak2 pempuan kene mlukis fesyen yg punya ciri2 Muslimah. Zaiton mnang kali ni...ni pun bdak grup aku..gile bangga aku n Kak Farisa as kakak faci...huhu.

Dpt 2 mak agkat tau. 1 mak Mayati. 2, Mak Zaidah...mcm mane bole 2?hehe.dah org suke, xkan nak tolak kan...huhu..mlm tu kami d hntar dgn lambaian dr mreka sume..Ustaz Sharif smpat mmberi buah tangan kpd kami sbg tanda ingatan d bln puasa n Aidilfitri nnt..

Bile aku kire2 balik, aku mgkin smpat pg lg bukit Bandaraya dlm 2x lg Insyaallah la kan. Coz aku de lg dlm 3 semester lpas g praktikal 6 bulan, sebelum grade pd 2011. Ok la tu. G 5 kali berturut..sape yg pnah wat melainkan aku. Insyaallah la ye jika tiada aral melintang...


Madam Martinelli

Rabu yg lpas wat appointment dgn Madam. Aku ngan A. Peja dh msuk, tibe2 madam dpt call dari bos die nk jumpe. Deputy Rector bru nk jumpe. So kami wat appointment bru Khamis. Kali ni, a. Zul N k. Shida pun dtg join discussion kami. bnyak benda yg dbincangkan..Satu je aku nk ckp, amat mengkagumi Madam. Madam pun dh kenal aku, siap tanye “ Atikah course ape ?”, bile aku cite yg aku akn praktikal 6 bulan sem dpn....mls nk cite psal practical lg..agak BENGANG mcm lagu AKIM AF7 tu...


MATA

Mate ku berair la...ni kesan aku xpkai spek agak lame jugak lar...siap tertinggal lg spek tu kt rumah . Mau x ngamuk Mama n Abah kalu tau ni..tp xpe, problem agak solve dgn bntuan Umi, tlg dpatkan no fon sis yg jual ubat mate tu. Alhamdulillah mate aku agak ok ckit la skang..


DOWN

Ntah knape dlm mggu lpas aku bole down kejap...mgkin mcm2 rase yg bersatu dlm hati ini...bnyak juga yg aku luahkan pd kwan yg pling rapat dgn aku, Roa...smbil air mata yg xputus2 jatuh ni...dah lame aku x menangis, biarlah kali ni aku lpaskan ape yg terbuku d hati tanpa rase hipokrit...mmg ade beberapa masalah peribadi yg terpkse aku hadapi terutama gangguan dr pihak2 tertentu ni...susah jgk bile jd mcm ni walaupun nk wat xtau tp still kene fkir consequences nye la kan...dan ade beberapa lg mslah hati n perasaan, dengki yg mmbuatkan aku agak down...dtmbah dgn aku terasa dgn someone, lg lar...aku pn xsgka truk gak aku ngis...smpai merah2 muke..tp naseb baek rumate 2 ku mcm gile2..mane bole tahan dgr si Rika n Ummu merepek berjela2..dgn Ejat lg yg tgelak2 tgok cite Korea sorang2..nk lg berbuke puAse same2 dgn Teh Cameron Strawberry...nikmatnye.. thanx korang coz menceriakn hidup aku ini...huhu

smbung cite pasal td, dan bagi aku Menangis adalah terapi yg sgt baik...bile menangis, bukan bermksud kite lemah tp bermksud kite blaja untuk jd kuat..

Aritu jgak antara yg mmberi moral support pd aku ialah Kak Zimah n Abg Shamil. Tau2 je dierang ni kan...abg Shamil dulu la yg cube tenteramkan aku siang tu. Ptg tu Kak zimah lak ambil alih...tp aku mmg respek la ngn dierang berdue ni( berdue?)...mcm tau2 je aku tgh down..yg lain mcm biase akak aku, ayuni,laila n xlupe sepupu aku, Syukri walaupun die ni agak suke ngusik aku...

Dan mcm tau2 je aku tgh problem, 2 org sahabat bru aku mghadiahkan SMS ini :

-“Ya allah, berikanlah insan ini kejayaan, ketenangan & kebahagiaan agar dia sentiasa tersenyum...amin..."

-“Sometimes we must be HURT in order to GROW, sometimes we must FAIL in order to KNOW, sometimes we must LOSE in order to GAIN, because some LESSON in life are BEST learned THROUGH PAIN.”


Ni antara sms yg betul2 wat aku sgt2 berterima kasih kpd yg berkenaan..SMS yg 1st tu even bg korang biase je tp wat aku tersenyum trus. Serius. Mgkin juga coz insan yg bg tu aku kenal sgt,islamik & tenang keperibadiannye..so mesej beliau smpai pd aku...yg 2nd tu lak mmbuatkan aku berfikir rasioanl nye rasa “ sakit” tu sebenarnye...


PGRAM TOHOI

Pgram IHya’ Ramadhan Tohoi yg berlngsung start dari 29 hgga hari ini 31hb Ogos ini xdpat aku join coz Exam Audit ptg Sabtu tu...msti aku sedih coz xdpat rase pngalaman yg bg aku msti adventure d bulan puase. Perlu la aku highlight lg kat cn, Abg Ali pg jugak...Kerel tnye2 aku, knape xpegi.. Afiq pun kate, aku xgi mcm xbest la plak, Daman pun msg gak coz die ni adk agkat same kt Tohoi, Mun pn tanye, Baem call pagi bfore pegi tu ...terharu aku...trase diri ni pnting jgak la skjap...haha. Xbnyak yg aku tolong tuk pgram ni cume adjustkan tuk dierang transport dr pihak Dato Razak ABIM n smpat cari dlm 3 org participants last minute... Si Kak Rehan ni pun call gak pg 29 tu bfore msuk kg..die ingat aku g kot...kalu aku g, msti kiterang jmpe coz die msuk Pos Gob jgak ari yg same. .Insyaallah dierang akn blik arini.

Itu lah sedikit sbnyak yg smpat aku critekan pd korang ye tuk kali ni...pngajaran yg pling berharga tuk aku ialah Kesakitan tu sndiri yg akn mendewasakan kite...chewah...msti Elin tgelak2 dgr aku tulis ni...haha. Sakit perasaan, sakit Mate....Anyway, I Love what I have...Bersyukur KPD Allah...

0 comments: