Wednesday, May 27, 2009

INDUCTION CENSERVE 2009












Pada 9 & 10 Mei yg lalu, aku telah mengikuti satu program under Censerve Team iaitu Induction Course CENSERVE Team 2009.. Pada 9hb itu aktiviti di dalam hall shj berkenaan dgn procedur. Dgn khusyuknye aku mndgar Madam Martinelli bercerite tntang history of Censerve Team pd 1994 ini...
- Tentang Datuk tua yg tibe2 dtg membebel kpd Madam tntang keruntuhan akhlak remaja
dan masyarakat masa itu.
- Tentang tangisan Madam ketika merayu kpd Rektor untuk menghidupkan kembali
Censerve Team slpas dibubarkan pd 1998 berikutan gerakan Reformasi ketika itu yg
dikhuatiri melibatkan ahli Censerve sendiri.
- Tentang crite pertemuan dua sungai, pertembungan ilmu & budi yg di ilhamkan oleh

Presiden IIUM ketika itu, Dato’ Seri Anwar Ibrahim.
- Tentang pokok ala-ala pokok kurma yg memayumi IIUM.
- Tentang Taman Ilmu & Budi serta Menara Gading.


Aku dtg sebagai wakil JASA. Turut serta Sufee dalam program ini.Komited betul die walaupun diperli hebat oleh rakan2 Titian Wahyu nye....hehehe. Nak wat macam mane, die yg kate JASA ni yg paling best.....Aku diserapkan under Dptment Record & Documentation under Abg Izzudin.
Mlam itu sebenarnya ada Muhasabah Diri tetapi aku dan Fara malas nk pg. Simpan tenaga untuk esok....padahal kami sedap melepak kat bilik Tv sambil makan n tgok Af7.hehe....tp balik tu aku wat assignment sampai jam 3 pg...mau x ngantuk esoknye.

Esoknye, ak bngun juga untuk join pgram...janji kul 8.30 tp bile kami jalan ke Tgga besar pun Abg Ikhwan (Presiden Censerve ) pun baru sampai. Diikuti yg laen2. Pakcik bas tu tension gak lar tggu kami. Kak Pijan pun join pgram arini....
- Abg Ikhwan rupenye kuat bgambar
- Hampir2 sesat kami semasa tour tu coz x amek guider...
- Kiterang slalu join bdak skolah yg dtg ctu gak. Macam satu puak jer...
- Orang blanje cendol, aku join jer lar....Abg Ikhwan blanje...
- Abg Jali mkn 3 bgkus nasi lunch tu...banyaknyer....
- Pakcik bas balas dendam kat kami. Die lak dtg lambat mase nak balik....mau nak tertido
dah aku kat ctu....
- Vp3 Censerve, kak Adah dari sEndi Saga mirip2 kak Nisa...rindu kat cnior....


Ini adalah antara gambar2 kami semasa pgram d FRIM, Kepong....mmg binding gak lar antare kami. Aku post catatan ni lambat coz tggu gmbar dari Kak Pijan n Kak Fairus.






































































1 comments:

azim said...

muke ku sorang je mcm bdak2 dlm tu.huhu